Title Image

Migdały właściwości i zastosowanie w diecie. Odkryj tajemnice migdałów Bakalland!

Migdały właściwości i zastosowanie w diecie. Odkryj tajemnice migdałów Bakalland!

Migdały – właściwości i zastosowanie w diecie. Odkryj tajemnice migdałów Bakalland

Niezwykle smaczne, słodkie, a przy tym bogate w cenne dla zdrowia składniki odżywcze.
W praktyce bliżej im do moreli niż do orzechów laskowych. Migdały – bo o nich właśnie mowa – rosną niemal na wszystkich kontynentach i chętnie wykorzystywane są m.in. w gastronomii jako składnik wyśmienitych deserów, a także w kosmetyce – jako dodatek do ekskluzywnych kremów oraz balsamów do ciała. Jakie są właściwości odżywcze migdałów i co jeszcze warto o nich wiedzieć? Tego dowiecie się z naszego artykułu!

Migdały – ze słonecznej Kalifornii wprost na polskie stoły

Migdały trafiają na polskie stoły wprost ze słonecznych, kalifornijskich plantacji. Rosną na pięknych, rozłożystych drzewach, które najbardziej spektakularnie prezentują się wczesną wiosną (od połowy lutego do końca marca), kiedy to kwitną, obsypując się milionami zachwycających, biało-różowych kwiatów. Przez kolejne miesiące, migdały dojrzewają w twardych łupinach, którą otula delikatna, mięsista skórka – ta zaś z czasem, pod wpływem słońca wysycha i pęka.

Drzewa migdałowca potrzebują do prawidłowego wzrostu łagodnego klimatu, słonecznej pogody oraz żyznej gleby. Choć kwitną już w pierwszej połowie roku, zbiory zaczynają się dopiero w drugiej połowie sierpnia i trwają aż do października. Prace na plantacjach ułatwiają m.in. mechaniczne wstrząsarki – dzięki nim, dojrzałe migdały w łuskach spadają na ziemię, a następnie są zbierane.

To ważne!

W poszukiwaniu najsmaczniejszych migdałów, warto pamiętać, aby zwracać uwagę na ich wygląd. Najszlachetniejsze mają gładką i pomarańczową skórkę, są duże, owalne, a także przyjemnie chrupiące.

 

Właściwości odżywcze migdałów

Migdały Bakalland to prawdziwe bogactwo składników odżywczych, dlatego powinny być regularnie spożywane m.in. przez prawdziwych miłośników aktywności fizycznej, a także osoby, które dbają o zdrową, zbilansowaną dietę.

  • Co zawierają migdały?

Migdały to znakomite źródło m.in.:

  • witaminy B1 – pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu serca i układu nerwowego oraz przyczynia się do utrzymania właściwego metabolizmu energetycznego;
  • niacyny – pomaga zachować zdrową i piękną skórę oraz utrzymać właściwy stan błon śluzowych, a także przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia;
  • żelaza – odgrywa ważną rolę w procesie podziału komórek, pomaga w transporcie tlenu w organizmie, prawidłowej produkcji czerwonych krwinek i hemoglobiny, ale też pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego.

Co istotne, w migdałach znajduje się także wysoka zawartość m.in.:

  • witaminy E, która pomaga chronić komórki przed stresem oksydacyjnym;
  • ryboflawiny (czyli witaminy B2), która pomaga zachować zdrową skórę, utrzymać prawidłowy stan czerwonych krwinek, a także przyczynia się do zmniejszenia uczucia ogólnego zmęczenia i znużenia;
  • kwasu foliowego, który pomaga w produkcji krwi, utrzymaniu prawidłowych funkcji psychologicznych i bierze udział w procesie podziału komórek;
  • fosforu, który pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów i kości, a także prawidłowym funkcjonowaniu błon komórkowych;
  • magnezu, który przyczynia się m.in. do zmniejszenia uczucia zmęczenia, utrzymania prawidłowego metabolizmu energetycznego i pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni oraz utrzymaniu zdrowych kości i zębów.

Migdały zawierają także wiele innych, cennych dla zdrowia składników odżywczych, takich jak m.in. potas, wapń, mangan czy miedź, która pomaga w utrzymaniu prawidłowej pigmentacji skóry i włosów oraz pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Co ciekawe, już 100 gramów migdałów zaspokaja w 100% dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek.

Migdały – jak serwować?

Migdały Bakalland to bardzo smaczna, nieco słodka i zdrowa przekąska, którą warto regularnie spożywać w wielu rozmaitych postaciach. Znakomicie smakują solo, z kolei migdały blanszowane doskonale pasują do lekkich, np. wiosennych sałatek, zaś migdały w płatkach najlepiej sprawdzą się jako dodatek do domowych wypieków i koktajli.

 

Wskazówka

Jeśli chcesz, aby migdały dłużej zachowały świeżość, chrupkość i najcenniejsze wartości odżywcze, pamiętaj, aby przechowywać je w lodówce.

 

Choć najczęściej migdały serwuje się w wydaniu „na słodko”, np. w postaci marcepanu, warto pamiętać o tym, że można je bez obaw dodawać także jako zdrowy składnik dań wytrawnych. Ich smak wspaniale komponuje się z różnymi rodzajami mięs, przy czym posiekane migdały mogą być świetnym pomysłem np. na zasmażkę do kotletów i ryb.