Właściwości bakalii, które warto znać, by wzmocnić swoją odporność.

Właściwości bakalii, które warto znać, by wzmocnić swoją odporność.

Zdrowe przekąski to źródło wartościowych dla organizmu witamin i minerałów, a także wyśmienity smak. Różnorodne mieszanki bakalii od firmy Bakalland.

Właściwości bakalii, które warto znać, by wzmocnić swoją odporność

Stres, przemęczenie, używki i brak aktywności fizycznej – to jedne z głównych czynników, które zmniejszają odporność. Nieprawidłowe działanie układu immunologicznego przyczynia się do osłabienia organizmu, który w rezultacie jest bardziej podatny na różnorodne infekcje i choroby. Jednym z elementów, odgrywających kluczową rolę we wzmocnieniu odporności, jest odpowiednia dieta, bogata w konkretne witaminy i minerały. Zdrowe i pełnowartościowe przekąski są szybkim i smacznym sposobem, by dostarczyć organizmowi zastrzyk energii. Niektóre bakalie, ze względu na zawarte w nich poszczególne składniki odżywcze, przyczynią się do wzmocnienia odporności, dlatego warto urozmaicić nimi codzienny jadłospis.

Orzechowa moc

Poza tym, że są smaczne i świetnie się nadają zarówno do dań wytrawnych, jaki i do ciast, deserów oraz porannego musli, dodatkowo posiadają wiele właściwości odżywczych. Orzechy to przede wszystkim bogate źródło tłuszczy, dostarczających energii do codziennego funkcjonowania. Ich spożywanie wspomaga także pracę mózgu, układu krwionośnego oraz nerwowego. Zawarty w orzechach magnez przyczynia się do zmniejszenia uczucia znużenia i zmęczenia, a znajdujące się w orzechach brazylijskich pierwiastki takie, jak selen i cynk, wzmacniają pracę układu odporności. Nerkowce, laskowe, włoskie oraz macadamia, ze względu na znajdującą się w nich witaminę B6, także wzmacniają funkcje obronne organizmu.

Bomba pełna witaminy C

Jagody Goji, pochodzące z dalekich Chin, zaliczane są do tzw. superfruits i uważane za jedno z najbogatszych, naturalnych źródeł witaminy C. Jak powszechnie wiadomo, kwas askorbinowy wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego, a jego regularne przyjmowanie, zmniejsza ryzyko przeziębienia, a także wspomaga wchłanianie żelaza, odpowiedzialnego za produkcję czerwonych krwinek. Zawarte w jagodach Goji składniki i minerały spowalniają procesy starzenia i przyczyniają się do wzmocnienia kości i stawów. Suszone jagody Goji firmy Bakalland świetnie się nadają do musli, jogurtów i koktajli, chociaż świetnie smakują także w formie przekąski.

Morelowa słodycz

Morele – znane ludzkości już od 4 tysięcy lat – są smaczną, słodką, a przede wszystkim zdrową przekąską. Co ciekawe, w formie suszonej są tak samo wartościowe jak te zerwane prosto z drzewa. Wśród odżywczych właściwości tych właśnie bakalii, kluczową rolę odgrywa witamina A, odpowiedzialna za utrzymanie prawidłowego widzenia, zdrową skórę, a także wspomaganie prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Suszone morele Bakalland zawierają także znaczne ilości pierwiastków, takich jak wapń, potas, żelazo, miedź i mangan, a także witaminę C, E i B6.

Skarbnica fitosteroli

Ziarna słonecznika, ze względu na dużą zawartość wyżej wspomnianych substancji, wspomagają redukcję cholesterolu, a także zapobiegają chorobom serca i nowotworom. Zawarte w nich potas i magnez, wspomagają działanie układu nerwowego, a fosfor pomaga w utrzymaniu zdrowych zębów. Dlaczego pestki słonecznika powinny się więc pojawić w diecie wzmacniającej odporność? Zdecydowanie dlatego, że są także źródłem witaminy B6, która pośród wielu dobroczynnych czynności, wzmacnia także odporność. Słonecznik można dodawać do sałatek, a prażony wraz z miodem, okaże się świetnym składnikiem ciast i deserów.

Owoc piękny jak rubin

Żurawina – bo o niej mowa, nie tylko pozytywnie wpływa na organizm, ale także cieszy oko. Głęboka czerwień suszonych owoców, stanowi kapitalną ozdobę ciast i deserów z białym kremem, a także wszelkich śniadaniowych przysmaków: musli, owsianki, omletów, naleśników, gofrów. Suszona żurawina to przede wszystkim ogromne pokłady wartości odżywczych. Stanowi także dobrą przekąskę pomiędzy posiłkami, a jej charakterystyczny, słodko-kwaśny smak może być świetną alternatywą choćby dla niezdrowych słodyczy.

Bakalie, jako zdrowa, pożywna i smaczna przekąska, powinny się znaleźć w codziennej diecie. Można je dowolnie łączyć i mieszać, by osiągnąć swoją ulubioną mieszankę smaków i aromatów, pełną wartościowych składników odżywczych.