Title Image

Zdrowe przekąski na wiosnę i lato. Chrup na zdrowie!

Zdrowe przekąski na wiosnę i lato. Chrup na zdrowie!

O zaletach bakalii mówi się już od lat. Nic dziwnego – są smaczne i bardzo zdrowe. Świetnie sprawdzają się jako samodzielna przekąska do szkoły, pracy czy na wieczorny seans filmowy, ale stanowią także doskonały dodatek do ciast, deserów oraz dań wytrawnych. Teraz, w okresie wiosenno-letnim warto chrupać je w każdej wolnej chwili! Masz ochotę na orzeźwiający koktajl? A może wolisz lekką sałatkę z sezonowymi warzywami? Bakalie możesz dodawać niemal do wszystkiego!

Bakalie jako zdrowa przekąska na wiosnę i lato

Słyszysz „bakalie”, myślisz: „orzechy”? Nic bardziej mylnego! Bakalie to nie tylko popularne orzechy, ale też słodkie, suszone owoce.

Stanowią rewelacyjną alternatywę dla tłustych frytek czy chipsów – są bowiem nie tylko zdrowe i smaczne, przyjemnie chrupią, ale też kryją w sobie pokłady witamin oraz cennych wartości odżywczych!

Bakalie możesz kupić zarówno w wersji „solo”, jak i w smart formie:

  • bakaliowych tabliczek składających się z w zależności od wariantu  daktyli, słonych arachidów, migdałów, suszonych śliwek, wiórków kokosowych, żurawiny czarnych porzeczek a całość muśnięta jest delikatnie czekoladą. Wybierz taką tabliczkę na jaką masz akurat ochotę, wrzuć ją do torby lub plecaka i przekąś bez względu na to czy będziesz w pracy, na długim, wiosennym spacerze czy w trakcie letniej wędrówki po górach;

Bakaliowe tabliczki występują w kilku wariantach smakowych:

Daktyle/kokos/kawa – https://bakalland.pl/produkt/ba/bakaliowa-tabliczka-daktyle-kokos-kawa/

Daktyle/solone arachidy/migdały – https://bakalland.pl/produkt/ba/bakaliowa-tabliczka-daktyle-solone-arachidy-migdaly/

Daktyle/pomarańcze/kawa – https://bakalland.pl/produkt/ba/bakaliowa-tabliczka-daktyle-pomarancze-kawa/

Daktyle/śliwki/czarna porzeczka – https://bakalland.pl/produkt/ba/bakaliowa-tabliczka-daktyle-sliwki-czarna-porzeczka/

Daktyle/wiśnie/żurawina – https://bakalland.pl/produkt/ba/bakaliowa-tabliczka-daktyle-wisnie-zurawina/

  • pożywnych batonów owocowych np. z daktylami, malinami, prażonymi arachidami i zbożami. Stanowią zdrową przekąskę po wyczerpującym treningu, długim, męczącym dniu czy po intensywnym wysiłku umysłowym. Batony owocowe BA! dostarczają m.in. błonnik, który ma bardzo pozytywny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie mikroflory układu pokarmowego. To świetna przekąska na wiosnę – dla każdego! Na szlaku, w trakcie spontanicznego spaceru po plaży czy podczas wyprawy rowerowej – batony owocowe to strzał w dziesiątkę niezależnie od okazji i warunków pogodowych;

https://bakalland.pl/nasze-produkty/ba/batony/batony-owocowe/

  • mieszanek w niewielkich i praktycznych opakowaniach. W takim wydaniu sprawdzą się najlepiej jako zdrowa przekąska do schrupania „na raz” – zwłaszcza dla osób, które są w ciągłym pośpiechu. Jeśli więc należysz do prawdziwych smakoszy i wielbicieli zdrowych słodkości, koniecznie wypróbuj np. Mieszankę Studencką CHOCO z migdałami, prażonymi orzechami ziemnymi oraz rodzynkami – zatopionymi w czekoladzie. Brzmi doskonale, prawda? Chrup w domu, w szkole, w pracy i na wakacjach. Na zdrowie!

https://bakalland.pl/produkt/bakalland/mieszanka-studencka-choco/

Zdrowe przekąski na wiosnę i lato – co zawierają?

Bakalie jako smaczna i zdrowa przekąska to prawdziwe bogactwo najcenniejszych dla organizmu wartości odżywczych, a zarazem doskonałe uzupełnienie codziennej diety.

W zależności od tego, po jakie bakalie sięgniesz, dostarczysz swojemu organizmowi inne witaminy i minerały. W ofercie marki Bakalland, znajdziesz m.in. delikatne rodzynki sułtańskie, całe owoce suszonych śliwek (naturalne źródło witaminy A, potasu i błonnika), migdały (bogate w cynk, magnez oraz witaminę E), prażone pistacje (znajduje się w nich żelazo i magnez) czy wiele innych bakalii, po które warto regularnie sięgać.

  • Nerkowce lekko solone

Nerkowce to źródło witaminy B6, dzięki której nawet w trakcie długich, wiosennych lub letnich wędrówek nie odczujesz zmęczenia czy znużenia. Orzechy te są również prawdziwym bogactwem m.in. potasu i fosforu, dzięki któremu Twoje kości i zęby będą zdrowe. W nerkowcach znajduje się także cynk (odpowiedzialny m.in. za zdrowe włosy, skórę oraz paznokcie), miedź, mangan i selen, który to pomaga m.in. w prawidłowym funkcjonowaniu tarczycy. Lekko solone nerkowce możesz śmiało chrupać jako samodzielną przekąskę, ale dobrze sprawdzą się też jako dodatek np. do sałatki z kurczakiem, brokułami, serem feta i sosem czosnkowym.

  • Suszone figi

Słodkie, soczyste, a do tego bardzo zdrowe – takie właśnie są suszone figi od Bakalland. Ta idealna przekąska na wiosnę zachwyca swoim delikatnym, naturalnie słodkim smakiem, który uwodzi i sprawia, że chce się ich jeść więcej i więcej. Są znakomitym źródłem żelaza, wapnia czy fosforu, ale znajdziesz w nich też cenną dla organizmu miedź i potas. Jeśli tylko masz ochotę, sięgnij po suszone figi i dodaj je do pieczonych mięs (dzięki temu zyskają subtelnie słodki smak), ciast czy kompotów.

To ważne!

Na suszonych figach widzisz biały nalot? To nic innego jak naturalny cukier, który świadczy o tym, że kupione przez Ciebie owoce są dojrzałe, soczyste i miękkie.

 

  • Żurawina – całe owoce

Wśród zdrowych przekąsek od Bakalland nie mogło zabraknąć m.in. żurawiny w postaci całych, jędrnych owoców w intensywnie czerwonym kolorze. Są nie tylko zdrowe (zawierają cenny błonnik pokarmowy) i mają piękny aromat, ale też świetnie smakują! Sięgaj po nie zawsze wtedy, kiedy najdzie Cię ochota na coś słodkiego. Bez obaw dodawaj suszone owoce żurawiny także do lodów i domowych wypieków, wzbogacając tym samym ich smak.