Historia Zakładu produkcyjnego we Włocławku należącego do Bakalland S.A sięga 1816 roku. Z biegiem lat rosło zapotrzebowanie na cykorię i zaczęły powstawać fabryki przetwarzające ten surowiec. Z czasem uprawa cykorii rozpowszechniła się w Polsce, a na terenie obecnego zakładu prowadzono suszenie i prażenie cykorii wytwarzającej tzw. kawę pruską.
Na bazie znacjonalizowanego wcześniej majątku spółek spożywczych z Włocławka utworzono Kujawskie Zakłady Kawy Zbożowej i Środków Odżywczych we Włocławku, w skład którego wszedł zakład należący do Bakalland S.A. W latach 1951-56 uruchomiono pierwszy w kraju wydział produkcji waniliny.
Wraz ze wzrostem popytu na produkty spożywcze rozszerzano produkcję, powstały nowe wydziały produkcyjne, instalowano nowe linie technologiczne. Obok historycznego zakładu produkcji kawy zbożowej powstał wydział produkcji deserów, przypraw i dodatków do pieczenia, napojów orzeźwiających oraz wydział konserw warzywo-mięsnych.
Początki marki Bakalland sięgają 1991 roku, kiedy trzej przyjaciele ze studiów, wśród których był obecny Przewodniczący Rady Nadzorczej Marian Owerko, otworzyli firmę Uno Tradex.
W 1993 roku rozpoczęły się pierwsze dostawy do Globi i Społem. Wówczas sprzedaż skupiona już była na bakaliach pod marką UNO.
W latach transformacji gospodarczej w kraju zlikwidowano przedsiębiorstwo państwowe Kujawskie Zakłady Koncentratów Spożywczych i oddano do używania a następnie sprzedaży mienia zlikwidowanego przedsiębiorstwa spółce pracowniczej pod nazwą Delecta S.A. W 1996 roku spółka została częścią norweskiego koncernu Rieber&Son ASA.
Seria przejęć firm z branży spożywczej, m.in. szybko rozwijającego się importera bakalii – Fresco, dodała Spółce skrzydeł. Pojawiło się wówczas wiele nowych produktów, a sprzedaż w 2000 roku osiągnęła prawie 60 mln złotych.
W roku 2001 spółka Uno Fresco Tradex Sp. z o.o. przeniosła swoją siedzibę na ulicę Bakaliową 1 w Mościskach. Tu nastąpiło kolejne przyspieszenie zarówno sprzedaży krajowej jak i zagranicznej. Firma postawiła na markę BAKALLAND, co było strategicznie bardzo dobrym posunięciem. Kampanie outdoorowe i telewizyjne pozwoliły jej na dynamiczny wzrost udziałów rynkowych.
Rok 2006 obfitował w ważne wydarzenia korporacyjne. Spółka zmieniła nazwę na BAKALLAND i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Bakalland przeniósł swoją siedzibę do Warszawy.
Firma wprowadziła do oferty szereg nowych produktów pochodzących z najlepszych światowych plantacji oraz nawiązała współpracę z aktorką Katarzyną Bujakiewicz, która została ambasadorką marki Bakalland.
Przewodniczącym Rady Nadzorczej został Marian Owerko.
Dążąc do najlepszego spełnienia oczekiwań konsumentów i stawiając czoła wymaganiom XXI wieku firma Delecta S.A. stała się częścią Grupy Kapitałowej Bakalland, utrzymując na rynku markę Delecta i Anatol, które nieustannie cieszą się uznaniem konsumentów za najwyższej jakości produkty, na co dzień obecne w każdej polskiej kuchni. Zakłady produkcyjne znajdują się we Włocławku.
Dbamy o najwyższą jakość i naturalność naszych produktów, czerpiąc z wieloletniego doświadczenia i uważnie słuchając naszych konsumentów.
Wszystko po to, aby każda polska kuchnia stała się prawdziwym sercem domu, a wyselekcjonowane zbiory bakalii z całego świata, mogły rozkoszować podniebienia miłośników smaków wprost z natury.